Senyum Simpul :)

My photo
Taiping, Perak, Malaysia
Kadang-kadang moody, kadang-kadang happy. Banyak cakap, takut orang tak suka. Banyak ketawa, takut kata gila. Kurang makan, takut kata kurang siuman. Hidup bagus-bagus, kawin laki kaya. Mak suka, keluarga bahagia. Tak cukup duit, mintak sama laki. Tak cukup kasih sayang, pergi mati :D

Search This Blog

07 February 2011

kelebihan orang yang tak ada pada semua orang

Assalamualaikum wbt rakyat Malaysia yang sedia cerah mata hatinya.
cewahh . pembuka kata mestilah ayat yang sedap2 didengar. suke le tu? :P

Theres lot of people outside that merely try to open their inferior eyes, and look with their hearts. Lacking in some small parts doesnt brought you to bad perspective and having almost perfect in-and-out doesnt always makes you nice in others eyes .

As im growing enough, its 19 this year btw :p i learned that people should be grateful for what they had. Despite abilities in extraordinary things, weaknesses also makes people looks great!


Example,

lesung pipit ni cacat kan, tp people with dimples actually look great! lagi mahal kalau dimple sebelah je :)


” Sesiapa yang tidak mensyukuri atas nikmat yang sedikit, hakikatnya dia tidak bersyukur atas nikmat yang banyak. Dan sesiapa yang tidak berterima kasih pada manusia, hakikatnya dia tidak berterima kasih pada Allah.”( Riwayat Nu’man Ibnu Bashir)

Sama macam keadaan gua. gua selalu rasa gua ni menyedihkan. org tembam, xcantik macam gua ni, takda orang pandang. dulu gua selalu rasa down, susah nak buat kawan, self-confident zero. tapi sekarang, gua dah boleh angkat tangan nak tanya kat lecturer. kira gua dah mula nak baiki diri gua. pelan-pelan kayuh lah kan?

Bila korang rasa down, bisik dalam hati...

” Kini aku sedar rahsia ketetapan Allah terhadap diriku. Jika cita-cita dan keinginan ku terkabul, aku akan bersyukur dan gembira dengan nikmat yang ada. Namun jika sebahagiannya tidak tercapai, aku tidak akan kesal dengan nasibku. Aku sedar tiada yang sempurna dan aku terima keadaan ini seadanya.”

sumber

Apa-apa pun, layan komik nih. Moral dia, jangan terlalu memandang kepada kesempurnaan kerana keserhanaan adalah sebenarnya kesempurnaan. wow :O berbunge tak ayat gua? suke le tu :P


1 comment:

  1. agreed. lagi pun, kan ke 'beauty is in the eyes of the beholder'? lain org lain cantiknya, masing masing ada keistimewaan sendiri :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...